صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۸  ، 
کد خبر : ۳۵۸۲۹۵

پاسخ مقتدرانه سپاه پاسداران به جنایات رژیم صهیونیستی | اسرائیل تنبیه شد

سپاه پاسداران در بیانیه‌ای اعلام کرد: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی و حمله اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق، هوا فضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند و پهپاد مورد هدف قرار داد
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ انسیه ربیعی

روز دوشنبه سیزدهم فروردین ۱۴۰۳ بود که جنگنده‌های اف- ۳۵ وابسته به نیروی هوایی ارتش اسرائیل با ورود به آسمان جولان اشغالی به وسیله شش موشک هدایت شونده ساختمان کنسولگری و محل سکونت سفیر ایران در دمشق را هدف قرار دادند. در این حادثه سردار محمد زاهدی از فرماندهان نیروی قدس سپاه؛ معاون ایشان سردار محمدهادی حاجی رحیمی، سردار حسین امیرالله رئیس ستادکل سپاه پاسداران در امور سوریه و لبنان، حسین امان اللهی، سیدمهدی جلالتی، محسن صداقت، علی آقابابایی، سیدعلی صالحی روزبهانی به شهادت رسیدند.

ترور‌های شاخص صهیونیست‌ها در ماه‌های اخیر
پیش از این اتفاق نیز چهارم دی ماه ۱۴۰۲ شهید سید رضی موسوی، دیپلمات و رایزن دوم سفارت ایران در دمشق، از جمله مستشاران با سابقه سپاه پاسداران در سوریه و شخصیت‌های کلیدی بخش لجستیک جبهه مقاومت در سوریه و لبنان از سوی ارتش اسرائیل مورد هدف قرار گرفت. به گفته حسین اکبری سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه، منزل ایشان توسط سه موشک ارتش اسرائیل هدف قرار گرفت و شهید رضی به دیدار حق شتافت.
دیگر ترور شاخص صهیونیست‌ها در ماه‌های اخیر، هدف قرار گرفتن سردار حاج صادق امیدزاده معاون اطلاعات نیروی سپاه قدس سپاه پاسداران و جانشین ایشان حاج محرم در حمله ارتش اسرائیل به دمشق بود. در جریان این حمله تروریستی جنگنده‌های صهیونیست ساختمانی سه طبقه را که نیرو‌های امنیتی ایران در آن ساکن بودند را هدف قرار دادند. پیش از این ماشین ترور اسرائیل مستشاران بلندپایه ایرانی مانند شهیدان مرتضی سعیدنژاد، احسان کربلایی پور، محمدعلی عطایی شورچه، پناه تقی زاده و حجت اله امیدوار را هدف قرار داده بودند، اما هیچیک از اقدامات فوق نتوانست تا اراده ایران برای حمایت از دولت قانونی دمشق و تقویت محور مقاومت را سست نماید.

حق مسلم ایران در پاسخ به تجاوز صهیونیست‌ها
در همین راستا باید خاطرنشان کرد براساس کنوانسیون وین حمله به مراکز دیپلماتیک کشور‌ها در حکم حمله به خاک آن واحد سیاسی محسوب می‌شود. این موضوع جزئی از مسائل قطعی و استثناناپذیر حقوق بین‌الملل است تا حدی که کشور‌ها در هنگام جنگ نیز باید مصونیت اماکن دیپلماتیک را را محترم شمرده و به آن‌ها حمله نکنند. برهمین اساس بود که ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در اظهار نظری خواستار محکومیت این جنایت از سوی جامعه جهانی و سازمان ملل به شدیدترین لحن شد؛ بنابراین جمهوری اسلامی ایران این حق را داشت تا به صورت کاملاً قانونی و مشروع پاسخ این تجاوز نظامی را بدون هیچ‌گونه تعقیب بین‌المللی بدهد و تل‌آویو پس از پاسخ احتمالی ایران نخواهد توانست تهران را متهم به نقض قوانین بین‌المللی کند.

تاکید رهبر انقلاب بر مجازات رژیم خبیث
از همین منظر بود که ۲۲ فروردین ماه رهبر انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز عید فطر با اشاره به حمله رژیم ددمنش به کنسولگری ایران در دمشق تاکید کردند: «در عرف جهانی حمله به کنسولگری و سفارت هر کشور، حمله به خاک آن کشور محسوب می‌شود و رژیم سرتا پا خباثت صهیونیستی باید برای این جنایت تنبیه شود و خواهد شد.»
فرمانده کل قوا همچنین در پیام تسلیت شهادت سرداران زاهدی و حاج رحیمی تاکید کردند: «رژیم خبیث به‌دست دلاورمردان ما مجازات خواهد شد. آن‌ها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد به حول و قوه‌ی الهی.»

زمان پاسخ به صهیونیست فرا رسید
بنابراین بامداد ۲۶ فروردین، دنیا تاریخی‌ترین و بی‌سابقه‌ترین صحنه‌ها را به خود دید و پاسخ به جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق با شلیک موشک‌ها و پهپاد‌ها به سمت اهدافی در سرزمین‌های اشغالی آغاز شد.
سپاه پاسداران در بیانیه‌ای اعلام کرد: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی و حمله اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق، نیروی هوا فضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند و پهپاد مورد هدف قرار داد.

بیانیه مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
متن اطلاعیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنْتَقِمُونَ
ملت شریف و شهید پرورد ایران اسلامی
در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم خبیث صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهادت فرماندهان و مستشاران نظامی ایران، بامداد امروز یکشنبه ۲۶ فروردین، دلاورمردان نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان بخشی از تنبیه آن رژیم نامشروع و جنایتکار طی عملیات «وعده صادق» با رمز مقدس «یا رسول الله» با موفقیت اهدافی را در داخل سرزمین‌های اشغلی با ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار دادند.
جزئیات این عملیات که با مصوبه شورایعالی امنیت ملی و زیر نظر ستاد کل نیرو‌های مسلح و با حمایت و همراهی غیورمردان ارتش جمهوری اسلامی و پشتیبانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح انجام پذیرفت، به زودی به استحضار مردم قهرمان ایران و آزادگان جهان خواهد رسید.
وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیم

هشدار جدی وزیر دفاع به حامیان صهیونیست‌ها
در همین راستا نیز امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع ایران در توئیتی به زبان عبری نوشت: هر کشوری که حریم هوایی یا قلمروی خود را به روی اسرائیل برای حمله به ایران باز کند، پاسخ قاطع ما را دریافت خواهد کرد.

جلسه اضطراری کابینه رژیم صهیونیستی
در همان دقایق نخستین پاسخ ایران، رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حال رفتن به مقر وزارت جنگ در تل آویو است، جایی که جلسه کابینه بعد از نیمه شب برگزار شد. بر اساس این گزارش، درپی نگرانی‌ها در فلسطین اشغالی نسبت به پاسخ ایران به حمله دمشق، فرماندهی جبهه داخلی رژیم صهیونیستی دستور پایان تظاهرات امشب در تل آویو را صادر کرده است.
پلیس تظاهرکنندگان اسرائیلی که خواستار توافق مبادله اسرا بودند را متفرق کرده است تا محل جلسه کابینه تخلیه شود. ارتش رژیم صهیونیستی از چند روز پیش به حالت آماده‌باش کامل درآمده است. رژیم صهیونیستی مراکز دیپلماتیک و سفارتخانه‌های خود را در بسیاری از کشور‌ها تعطیل کرده و جبهه داخلی این رژیم نیز درآماده‌باش کامل به سر می‌برد. همچنین فعالیت‌های آموزشی نیز در اراضی اشغالی تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

بازتاب گسترده حمله پهپادی ایران علیه اسرائیل در رسانه‌های انگلیس
شبکه خبری اسکای به طور ویژه در حال پوشش این رویداد است و در تحلیل‌های خود به طور مکرر اشاره می‌کند که اقدام ایران در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری این کشور در سوریه است.
این شبکه همچنین عنوان کرد که پهپاد‌های ایران از قدرت ویرانگری بالایی برخوردار هستند و هدف آن‌ها در این مقطع مشخص نیست، اما به نظر می‌رسد که سامانه دفاعی رژیم اسرائیل را از پا درآورد.
شبکه خبری بی‌بی‌سی هم در گزارشی با اشاره به حمله پهپادی ایران اعلام کرد: تهران وعده داده بود که پس از حمله به کنسولگری این کشور در سوریه انتقام خواهد گرفت. این شبکه با استناد به منابع صهیونیستی ادعا کرد که این رژیم در حالت آماده‌باش قرار دارد.
تارنمای روزنامه گاردین هم با اختصاص صفحه ویژه‌ای تحت عنوان بحران خاورمیانه به بازتاب این رویداد پرداخت و نوشت که رئیس جمهوری آمریکا در پی حمله پهپادی ایران سراسیمه به کاخ سفید بازگشت.
همچنین تارنمای ایندیپندنت، دیلی تلگراف، دیلی‌میل، فایننشال تایمز و دیلی اکسپرس در کنار شبکه‌های خبری انگلیس به طور ویژه در حال انتشار اخبار این رویداد و گمانه‌زنی درباره اهداف ایران هستند.

بازتاب حمله ایران در سایر رسانه‌های خارجی
ان. بی. سی نیوز: تلافی ایران
شبکه خبری ان بی سی نیوز آمریکا پوشش خبری خود از حملات ایران علیه رژیم صهیونیستی را با عنوان «تلافی ایران» دنبال کرد و نوشت: «ایران به اسراییل حمله کرد و این حمله احتمال ایجاد جنگ منطقه‌ای را به دنبال دارد.» در ادامه گزارش به نقل از مقامات دولت بایدن گفته شده است که کشتی‌های جنگی آمریکا در منطقه آماده کمک به اسراییل هستند. گزارش می‌گوید که حمله ایران، اولین بار بود که به صورت مستقیم به اسراییل صورت می‌گرفت و این حمله چند هفته پس از آن صورت گرفت که حمله اسراییل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، پایتخت سوریه منجر به جان باختن اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شد و تهران قول انتقام از این حمله را از قبل اعلام کرده بود.

رویترز: حملات گسترده پهپاد‌های ایران به اسراییل
خبرگزاری رویترز نیز درباره حملات ضد اسراییلی ایران نوشته است: حمله پهپادی ایران به اسراییل که انتظار می‌رود «در طی چند ساعت» صورت گیرد، از آخرین ساعات روز شنبه به وقت تهران آغاز شد. ارتش اسراییل هم تایید کرد که ایران ده‌ها پهپاد را روز شنبه به سمت اسراییل پرتاب کرد. این حمله ممکن است باعث تشدید تنش بزرگ بین دشمنان منطقه‌ای شود و همزمان آمریکا متعهد به حمایت از اسراییل است. یک ژنرال بازنشسته اسراییلی به نام «عاموس یادلین»، به خبر کانال ۱۲ اسراییل گفت که پهپاد‌های ایرانی هر کدام به ۲۰ کیلوگرم (۴۴ پوند) مواد منفجره مجهز شده بودند.

الجزیره: آغاز عملیات ایران با نام «وعده صادق» علیه اسراییل
شبکه تلویزیونی الجزیره نیز در گزارشی درباره حمله ایران به اسراییل نوشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که طی عملیات «وعده صادق» با ده‌ها پهپاد و موشک اسرااییل را هدف قرار داده و این اقدام بخشی از مجازات «جنایت‌های اسراییل» است. به گفته الجزیره، این عملیات با ده‌ها موشک و پهپاد برای حمله به اهدافی خاص در سرزمین‌های اشغالی انجام شده است.

تایمز اسراییل: مردم باید وارد پناهگاه‌ها شوند
خبرگزاری صهیونیستی تایمز اسراییل نیز از شرایط جنگی در این رژیم همزمان با آغاز حملات ایران خبر داد و گفت: آژیر‌های خطر و بوق‌های بلند در سراسر شمال و جنوب و همچنین در بیت المقدس و بسیاری از شهر‌های شمال کرانه باختری به دنبال حمله موشکی و پهپادی گسترده ایران به اسراییل به صدا در آمدند. همچنین ارتش اسراییل به ساکنان بلندی‌های جولان شمالی، منطقه نواتیم در جنوب اسراییل، دیمونا و ایلات دستور داده است تا اطلاع ثانوی در نزدیکی پناهگاه‌ها باقی بمانند.

ان. پی. آر: تعهد آهنین آمریکا به حمایت از اسراییل
وبگاه آمریکایی ان. پی. آر نیز با تائید حمله صورت گرفته از سوی ایران به اسراییل به نقل از برخی مقامات آمریکایی اعلام کرد: «آدرین واتسون»، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا به نقل از پرزیدنت بایدن گفته است که حمایت ما از امنیت اسراییل آهنین است. ایالات متحده در کنار مردم اسراییل خواهد ایستاد و از دفاع آن‌ها در برابر تهدیدات از سوی ایران حمایت خواهد کرد.

ترس صهیونیستی
این در حالیست که در واکنش به آغاز حملات پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی، سازمان رادیو و تلویزیون تل آویو اعلام کرد که حریم هوایی اسرائیل تا هفت صبح بسته شده است. همزمان منابع عبری زبان به رادیو ارتش عبری اعلام کردند که حمله ایران شامل موشک‌های کروز است نه فقط پهپاد.
از سوی دیگر در اولین واکنش‌ها به آغاز حمله ایران به رژیم صهیونیستی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد که ارتش و نیروی هوایی آماده مقابله با تهدیدات ایران هستند. به گفته سخنگوی ارتش اشغالگر اسرائیل، ارتش ما در سطوح مختلف آمادگی دفاعی و تهاجمی دارد و در این زمینه با آمریکا همکاری می‌کند.
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شده است که تلاش می‌کنیم از رسیدن پهپاد‌های ایران به اسرائیل جلوگیری کنیم، اما هشدار می‌دهیم که دفاع ما در برابر پهپاد‌های ایرانی ۱۰۰ درصدی نخواهد بود.
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد که خدمات جی پی اس در چندین نقطه در این کشور در دسترس نیست و به طور موقت مسدود شده است، چون ایران ده‌ها پهپاد به سمت اسرائیل پرتاب کرده است و در برخی مناطق جی پی اس وجود نخواهد داشت.

حمایت مردم سراسر کشور از اقدام تنبیهی سپاه
همزمان با این اقدام، مردم سراسر کشور با تجمع در میادین اصلی، از این اقدام حمایت کرده و علیه رژیم صهیونیستی شعار سردادند.
مردم ایران اسلامی در استان‌های سراسر کشور همزمان با شلیک پهپاد‌ها و موشک‌ها به سمت رژیم صهیونیستی، با تجمع و سردادن شعار علیه این رژیم کودک کش، از این اقدام حمایت و ابراز خوشحالی کردند.
مردم در استان‌های تهران، گلستان، کرمان، اصفهان، آذربایجان غربی، قزوین، قم و... با تجمع بر مزار شهدا و مکان‌های عمومی از اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی ابراز خوشحالی کردند.
مردم شهر تهران با تجمیع در میدان فلسطین و دانشگاه تهران، انزجار خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

مردم مومن و خداجوی شهرستان‌های استان تهران ساعتی پس از آغاز حملات سنگین سپاه پاسداران به مواضع دشمن صهیونیستی به خیابان‌ها آمدند و حمایت خود را از مواضع شجاعانه کشورمان علیه جنایات رژیم ناپاک اسراییل را اعلام دادند.
مردم شهیدپرور در شهرستان‌های ری، اسلامشهر، شهریار، رباط کریم، ملارد، شهر قدس، بهارستان، ورامین، پاکدشت، قرچک، پیشوا، دماوند، پردیس، شمیرانات و ... با حضور در میادین اصلی شهر‌های خود با سر دادن شعار‌های مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل حمایت خود از این اقدام بی نظیر نیرو‌های مسلح کشورمان را اعلام کردند.
همچنین درب‌های بهشت زهرا (س) نیز باز شد و مردم بر سر مزار شهید تهرانی مقدم و شهید حاج رحیمی حضور یافتند.

شماری از شهروندان در کرمان نیز بامداد یکشنبه در حمایت از پاسخ نظامی پهپادی و موشکی علیه رژیم صهیونیستی در جوار مزار شهید سلیمانی در گلزار شهدا جمع شدند و شعار‌های علیه این رژیم اشغالگر سر دادند.
این شهروندان با شعار‌های مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل، حمایت خود را از اقدام سپاه در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

مردم قم نیز از ساعت ۱:۲۰ دقیقه در حرم حضرت معصومه (س) تجمع کرده و ضمن اعلام حمایت از انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی، فریاد مرگ آمریکا و مرگ بر اسرائیل سردادند.

همچنین، جمعی از مردم ولایتمدار اهواز با حضور در مقابل حسینیه عاشقان ثارالله از حمله پهپادی و موشکی سپاه پاسداران به سرزمین‌های اشغالی حمایت کردند.
در این تجمع مردمی، جوانان با سر دادن شعار "لبیک یا خامنه ای"، " مرگ‌بر اسرائیل و آمریکا"، " سپاه پاسداران تشکر تشکر" حمایت خود را از پاسخ نظامی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در سوریه اعلام کردند.

جمعی از مردم پایتخت مقاومت ایران، دزفول با حضور در مقابل مرکز فرهنگی دفاع مقدس از حمله پهپادی و موشکی سپاه پاسداران به سرزمین‌های اشغالی حمایت کردند.
پرچم‌های حزب الله لبنان و فلسطین و تصاویر رهبر معظم انقلاب اسلامی در دست حاضران در تجمع بود.
در این تجمع مردمی، جوانان ندای الله اکبر سر دادند و پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشاندند.

همچنین مردم لرستان نیز با سردادن شعار‌ای رهبر مقتدر تشکر تشکر، از تنبیه رژیم صهیونیستی تقدیر و تشکر کردند.

مردم اصفهان نیز با سر دادن شعار سپاهی باغیرت موشک جواب موشک از اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی تقدیر کردند.

همچنین مردم بجنورد در حمایت از حملات سپاه به رژیم صهیونیستی تجمع کرده و شعار الله اکبر خامنه‌ای رهبر سر دادند.

مردم قزوین نیز با سردادن شعار حیدر حیدر، از تنبیه رژیم صهیونیستی از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حمایت کردند.

مردم ارومیه نیز با سردادن شعار یا حیدر، در میادین اصلی این شهر تجمع کرده و از اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تقدیر کردند.

همچنین مردم مشهد مقدس نیز با حضور در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر امام رضا (ع) و برگزاری مراسم ضمن خوشحالی از حمله تنبیهی سپاه پاسداران به رژیم صهیونیستی، شعار مرگ بر اسرائیل سر دادند.

مردم شهر شیراز نیز با حضور خودرویی در سطح شهر و به اهتزاز درآوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران، شادی خود را از اقدام سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی ابراز کردند.

مردم انقلابی تبریز نیز پس از اقدام تنبیهی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز تجمع کردند و شعار حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست سردادند.

مردم کرمانشاه نیز در حمایت از حملات موشکی و پهپادی سپاه به رژیم صهیونیستی تجمع کردند.
تجمع کنندگان شعار «مرگ بر اسراییل»، «ما ملت آگاهیم پیرو ثارالله‌ایم»، «ما ملت بصیریم ذلت نمی‌پذیریم»، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر انگلیس» سر دادند.

جمعی از شهروندان کهگیلویه وبویراحمد در حمایت از حملات غرور آفرین بامداد امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی اجتماع و از اقدام تنبیهی سپاه پاسداران حمایت کردند.

مردم شهر بابل در استان مازندران نیز با حضور در خیابان‌ها و اهتزاز پرچم ایران اسلامی، از اقدام سپاه پاسداران حمایت کردند. شهروندان بابلی با حضور در خیابان‌ها و بوق زدن، شادی خود را ابراز کردند.

مردم بندرعباس با حضور در جوار گلزار شهدای گمنام از اقدام سپاه پاسداران در تنبیه رژیم صهیونیستی قدردانی کردند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات